Jak łączyć nasze treningi

Bardzo zachęcamy do łączenia ze sobą naszych treningów:

Każdy z nich jest bardzo skuteczny, ale dopiero zastosowane razem przyniosą naprawdę dobre efekty, podnosząc Twoja siłę i rozwijając mięśnie.

Jedyne co musimy zaznaczyć to to, że będzie ciężej. Trenując pompki i podciąganie równolegle, będziesz trenował bardziej intensywnie. Organizm będzie miał mniej czasu na regenerację. Wynikiem tego będą większe trudności z wykonaniem poszczególnych serii w każdym z treningów. Często może się okazać, że nawet nie dasz rady zrobić wszystkich serii w cyklu i będzie trzeba go powtarzać w kolejnym dniu.

Warto jednak się postarać. Wprawdzie postępy jakie będziesz robił w ilości pompek czy podciągnięć będą wolniejsze, ale Twoja muskulatura, budowa i siła będą wzrastały znacznie bardziej równomiernie i szybciej, niż gdybyś wykonywał tylko jeden z treningów.

Jak połączyć treningi

Nasze treningi są tak dopracowane, aby można je było połączyć.

Trening mięśni brzucha

Mięśnie brzucha regenerują się bardzo szybko. Dodatkowo ich obciążenie podczas treningu pompek i podciągnięć jest niewielkie. Trening brzucha można więc swobodnie łączyć z każdym z treningów lub z oboma naraz.

Trening mięśni brzucha najlepiej wykonywać po treningu pompek lub pociągnięć a nie przed nimi.

Pompki i Podciąganie

Pompki rozwijają przede wszystkim mięśnie klatki piersiowej, a podciąganie rzeźbi plecy. W obu tych ćwiczeniach ważną rolę pełnią jednak mięśnie ramion. W każdym z tych treningów są one intensywnie używane. Dlatego też nie powinieneś wykonywać obu treningów tego samego dnia.

Najlepiej trenować naprzemiennie. Jednego dnia trenuj pompki a drugiego podciąganie. Twój tydzień może wyglądać następująco:

  • poniedziałek - pompki
  • wtorek - podciąganie
  • środa - pompki
  • czwartek - podciąganie
  • piątek - pompki
  • sobota - podciąganie
  • niedziela - przerwa

W ten sposób pomiędzy każdymi treningami pompek i podciągnięć będziesz osiągał właściwą ilość przerw oraz w każdym przypadku po każdych 2 jednodniowych przerwach, w każdym treningu nastąpi dwudniowa przerwa.

A co jeśli nie dam rady wykonać danego cyklu i muszę go powtórzyć?

Rzeczywiście, jeśli będziesz musiał powtarzać jakiś dzień ponieważ nie wykonasz wszystkich serii, będziesz musiał powtarzać dany dzień i plan treningowy się zmieni - ale się nie rozsypie.

Po prostu powtarzaj ten dzień aż do skutku, naprzemiennie z drugim treningiem aż w końcu się uda, a potem kontynuuj, jakby nigdy nic, tak samo naprzemiennie.

Jedyną różnicą może być to, że dwudniowa przerwa przestanie Ci w obu treningach wypadać w tym samym momencie. Efektem tego będzie to, że gdyby ściśle trzymać się harmonogramu, treningi zaczęłyby się pokrywać. W takiej sytuacji, odczekaj z jednym z nich 3 dni i dopiero wznów jego wykonywanie.

Lepiej zrobić dzień przerwy więcej niż trenować równolegle lub zrobić zbyt krótką przerwę. Mięśnie potrzebują regeneracji i jeśli jej nie dostaną, nie będą się prawidłowo rozwijać.

Nie przetrenowuj się

Jeśli podczas treningów zaczniesz czuć, że jesteś przemęczony, że Twoja siła zamiast rosnąć, spada i że nieustannie towarzyszy Ci ból mięśni, możliwe że się przetrenowujesz. Zamiast kontynuować, może być warto zrobić sobie przerwę, nawet jeśli nie ze wszystkich, to z jednego treningu i odczekać, aż organizm się zregeneruje.  Wtedy wrócisz, zrobisz test i wznowisz trening.

Da to znacznie lepsze efekty niż zmuszanie się do wysiłku przy przetrenowanych mięśniach. Pamiętajmy, że przecież chodzi przede wszystkim o zdrowie i dobre samopoczucie.

Powodzenia!