Test podciągnięć

Test pociągnięć jest nieodłączną częścią całego programu 50 podciągnięć. Właśnie dzięki temu testowi cały czas wykonujesz program dopasowany do Twojej aktualnej kondycji fizycznej.

  • Test musisz wykonać przed rozpoczęciem programu, aby ocenić, od którego cyklu treningowego rozpocząć.
  • Będziesz musiał go też powtarzać po każdym cyklu treningowym, aby ocenić, czy przechodzisz do następnego cyklu, czy powtarzasz bieżący.

Zanim jednak rozpoczniesz test, upewnij się, że nie ma żadnych przeciwwskazań zdrowotnych, abyś trenował podciąganie. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, najlepiej zasięgnij opinii lekarza.

Test

Test jest niezwykle prosty. Wystarczy, że wykonasz za jednym razem tyle podciągnięć ile tylko możesz. Pamiętaj tylko, aby podciągać się jak najbardziej poprawnie. Nie oszukuj sam siebie. Ten test pozwoli Ci wybrać właściwy dla Ciebie trening. Jeśli nie zrobisz go poprawnie, wybierzesz niewłaściwy trening i korzyści z niego nie będą tak wymierne.

Poprawnie wykonany test całkowicie Cię zmęczy. Walcz tak długo, aż nie będziesz w stanie wykonać następnego podciągnięcia. Namawiam Cię jednak do ostrożności – przesadne przeciążanie się może doprowadzić do kontuzji lub przemęczenia, a w każdym z tych przypadków rezultaty będą odwrotne do oczekiwanych.

Pamiętaj, aby przed i po każdym teście zrobić sobie przynajmniej 2 dniowy odpoczynek. Nie wykonuj testu zaraz po skończeniu cyklu ani nie przechodź od razu do następnego. Zbyt intensywny trening mięśni spowalnia ich rozwój, a może go wręcz zupełnie zatrzymać. Po porządnym wysiłku należy im się więc czas na regenerację.

Pamiętaj również o rozgrzewce – rozciąganie, wymachy i skręty tułowia będą naprawdę przydatne.

Wynik testu

W teście liczysz tylko te podciągnięcia, w których udało Ci się definitywnie wynieść podbródek ponad drążek. Pomijasz ostatnie podciągnięcie, w którym już nie dałeś rady i którego nie dociągnąłeś.

Test pozwala Ci zdecydować, który cykl treningowy wybrać. Ilość wykonywanych przez Ciebie podciągnięć będzie rosła z testu na test i powoli będziesz zmieniał cykle na coraz bardziej zaawansowane, aż w końcu podczas kolejnego testu osiągniesz 30, lub może nawet i 50 podciągnięć.

Powodzenia!

ADVERTISEMENT