Podciąganie a siła przedramion

Podciąganie jest doskonałym ćwiczeniem na mięśnie pleców, zdarza się jednak, że nie jesteśmy w stanie wykonać wystarczającej liczby podciągnięć aby rozwijać plecy, gdyż zanim tą liczbę osiągniemy, omdlewają nam przedramiona i dłonie otwierają się na drążku.

Trening w zwisie

Najlepszym treningiem przedramienia jest spędzanie dużej ilości czasu w zwisie na drążku na wpełni wyprostowanych rękach. Wieszaj się tak kilka razy dziennie po 20-30 sekund a przedramiona wzmocnią się raz dwa.

Zwis dla zaawansowanych

Dla bardziej zaawansowanych, chcących dalej rozwijać wytrzymałość ramienia, polecamy ćwiczenie z ręcznikiem. Polega ono na takim samym zwisie, przy czym obwiązujemy drążek ręcznikiem. Przez to, że staje się on grubszy, a na dodatek ręcznik obkręca się na metalu drążka, przedramiona pracują o wiele ciężej.

Inne opcje

Chwytotablica

Jeśli chcesz trenować przedramiona tak jak robią to wspinacze, możesz sprawić sobie chwytotablicę. Chwytotablice posiadają wiele różnych rodzajów uchwytów, które w różnym stopniu obciążają przedramię.

Ściskacz

Jeśli posiadasz w domu ściskacz, możesz trenować na nim. Pamiętaj jednak, że chcesz wyrobić wytrzymałość, a nie siłę. Zamiast rytmicznego ściskania ściskacza, powinieneś ścisnąć go i trzymać najdłużej jak możesz. 

ADVERTISEMENT